Vzdelanie je pre dieťa v rannom veku veľmi dôležitou ba až existenčnou časťou vývinu. Ak sa v prvopočiatku jeho vývoja k dieťaťu nedostane, vekom je ťažké ho získať. Aké vzdelanie dostane dieťa na začiatku, tak sa bude profilovať v budúcnosti.
Koronakríza poodhalila stav školstva. To bolo nútené prejsť na dištančnú formu výučby. Aj keď je dvadsiate prvé storočie storočím digitálnej revolúcie, vidíme napríklad roboty na recepciách či lietajúce autá. Aj v ňom nájdeme rodiny, ktoré nemajú doma počítač alebo tablet.
Problémy sa ukázali aj v školách. Nedostatočné technické vybavenie na všetkých úrovniach slovenského školstva spôsobilo sťaženie dištančnej výučby. Napríklad na niektorých vysokých školách stále nefungujú alebo sú pokazené dataprojektory alebo počítače. Ďalším problémom sa javí nedostatočné pokrytie internetovým signálom. Aj v dnešnej dobe nájdeme oblasti našej krajiny, kde pripojenie nie je dostupné, alebo vypadáva. Vyučovací proces sa značne komplikuje. Táto situácia obnažila dovtedy nevnímaný problém. Deti z rómskych osád s určitosťou nemajú počítač ani internet. Sociálni pracovníci musia chodiť do rómskych osád a prefotiť deťom pracovné listy. Čelia tak riziku nákazy koronavírusom.. Je preto potrebné poďakovať všetkým riaditeľom riaditeľkám učiteľom, učiteľkám, sociálnym pracovníkom a pracovníčkam za ich činnosť v zložitej dobe.
Akoby toho nebolo málo, v dnešných dňoch sa utvoril nový spor na politickej scéne. Ide o spor medzi premiérom Matovičom a ministrom školstva Branislavom Gröhlingom. Premiér požaduje od ministra plošné testovanie v školách. Krízový štáb odmietol návrh ministra školstva o pretestovaní 70% žiakov. Matovič sa vyjadril, že školy v Bratislave otvorí.
Ja navrhujem riešenie, ktoré sa osvedčilo už v prvej vlne. Ak sa ukáže, že daný človek je pozitívny mal by ísť do desaťdňovej karantény. Takýmto postupom neohrozí svojich učiteľov a spolužiakov. Rovnako sa postupuje aj pri fabrikách a firmách, aby sa predišlo výpadkom výroby.