reklama

Čo tak zriadiť chránenú dielňu spolu s komunitným centrom ?

Už dlhší čas premýšľam nad tým, kde by obyvatelia mesta Spišská Nová Ves tráviť svoj voľný čas. Som hendikepovaný a práve preto som prišiel s myšlienkou zriadiť v našom meste chránenú dielňu pre zdravotne postihnutých.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Je leto, čas dovoleniek, žiaci aj študenti si užívajú prázdniny, plánujú si výlety, návštevy, oddych, stretnutia. No nie všetci. Niektorí ľudia medzi nami ostávajú zatvorení doma medzi štyrmi stenami, s obmedzenými možnosťami na akékoľvek spoločenské aktivity. Už dlhší čas sa zamýšľam nad tým, kde by mohli tráviť zdravotne znevýhodnení ľudia svoj voľný čas. Sám som odkázaný na invalidný vozík a viem, aké psychicky ťažké je, keď je človek len tak bezcieľne doma. Práve preto mi napadla myšlienka vytvorenia chránenej dielne a komunitného centra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V ňom by mohli takíto ľudia tráviť svoj voľný čas, vyrábať rôzne výrobky, rozprávať sa so svojimi známymi či prečítať si noviny alebo vypiť kávu. Časť z predaja výrobkov by dostali konkrétni hendikepovaní a druhú časť mesto Spišská Nová Ves ako zriaďovateľ. Napríklad niektorý zo zákazníkov namaľuje obraz, ten sa predá a následne sa zisk prerozdelí.

V tejto chránenej dielni by mohol byť človek so zdravotným hendikepom aj zamestnaný, musela by však byť evidovaná na Úrade práce. Zamestnávanie osôb so zdravotným znevýhodnením umožňuje totiž zamestnávateľovi poberať peňažný príspevok poskytovaný Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako člen sociálno-zdravotnej komisie považujem zriadenie tohto centra za prioritu. V tomto kroku ma podporujú aj ostatní členovia komisie a poslanci mestského zastupiteľstva. Veľmi si túto podporu vážim. Doposiaľ v našom meste takýto typ zariadenia zriadený nebol. Chcem, aby aj hendikepovaní občania nášho mesta mali pocit, že niekam patria, že sa na nich nezabúda a že sú cenení. Práve preto sa touto výzvou obraciam na zdravotne znevýhodnených občanov nášho mesta. Zaujímalo by ma, či máte o takúto chránenú dielňu záujem ? Taktiež rád privítam Vaše nápady a návrhy na zlepšenie

Pre viac informácií ma prosím kontaktujte na emailovej adrese pamulaviktor@gmail.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S úctou, Viktor Pamula

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  190
  •  | 
  • Páči sa:  980x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu