reklama

Ed Sheeran Praha 2019

V tomto článku vám opíšem ako som si spolu s mamkou a bratom splnil môj sen. Môj najobľúbenejší spevák a pesničkár Ed Sheeran koncertoval v Prahe v rámci svojho turné Divide. Som rád, že som sa mohol jedného z koncertov zúčastniť

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

O koncerte tohto britského hudobníka som sa dozvedel začiatkom septembra 2018. Poprosil som mamku, o kúpu lístkov. Vie totiž, že Ed je pre mňa srdcová záležitosť. Lístky som kúpil hodinu po spustení predaja. Boli rozdelené do dvoch kategórií. A kategória, bližšie pri pódiu stála 2400 Kč. B kategória 1800. Práve hodina, za ktorú som sa dostal domov zo školy, spôsobila problém. Lístky pre ZŤP už boli vypredané. Samotné české hudobné portály hlásili národný rekord predaja vstupeniek. Za hodinu a pol od spustenia predaja sa v prvej vlne predalo celé množstvo lístkov ( 25 000 ). Pre veľký záujem museli organizátori usporiadať aj druhý koncert 8.7.2019.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celý čas som bol v napätí a očakával, či ma na koncert vôbec pustia. V Prahe som ešte nebol, a tak som si chcel pozrieť známe pamiatky ( o nich vám povie viac nasledujúci článok ) Využili sme, že v Prahe študuje a pracuje môj bratanec, ktorý nám zabezpečil ubytovanie. Za to sme mu vďační. Koncert sa konal na letisku v Letňanoch, kde vedie aj stanica metra. Je na nej aj výťah,takže som sa bezprostredne a bezproblémovo dostal aj na nástupište a z neho.

Do reálu sme prišli už 14,45, o 15.00 sa otvárali brány. Urobili sme to tak z dôvodu, ak by bolo potrebné vysvetľovanie SBS o zakúpení lístka. Na prvej kontrole mi vyhodili vodu, liek na alergiu však nechali, za čo som rád. Samotný koncert začínal až 18.45. Brány ostali otvorené až do 20.45. Nakoniec nás s bratom pustili do sektoru pre imobilných. Ten tvorila asi tri a pol metrová železná konštrukcia s drevenou podlahou a nájazdom pre asi dvadsaťpäť vozíčkarov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten otvorila známa švédska speváčka Zara Larsson, ktorá publikum roztancovala svojimi hitmi Dont worry bout me, Ruin my life či Lush Life. Jej set trval asi tridsať minút a po ňom nasledovala rovnako dlhá pauza. Potom na scénu prišiel anglický rockový hudobník James Bay, ktorý svoje vystúpenie zakončil hitmi Us a Hold back the river. Opäť prišiel čas na prestávku.

Po nej už nasledovala hlavná megastár Ed Sheeran. Diváci na obrazovkách videli jeho cestu na pódium, pri ktorej nahlas jačali. Sympatický ryšavý muž otvoril svo takmer dvojhodinový set piesňou Castle on the hill z albumu Divide ( 2017 )

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po nej nasledovala pieseň Eraser. Zaujímavosťou je, že Ed si pomáhal zariadením, na ktorou mal pedále s basmi, gitarou, husľami a nahrávaním hlasu. Po piesni s názvom Guma nasledovala jedna z jeho starších piesní z roku 2009 The A Team. Po nej prišla dvojica prepojených piesní Don t/ New Man. Prvá z nich pochádza z albumu Multiply, spolupracoval na nej s autorom hitu Happy Pharellom Wiliamsom. Druhá spomínaná pieseň patrí do albumu Divide.

Spevák následne divákom predstavil dve piesne z nového albumu No.6 Collaborations Project ( 2019 ). Prvou z nich bola skladba Beautiful People, na ktorej spolupracoval s raperom Khalidom. Druhou z nich bola akustická verzia megahitu I don t care. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po nich pre zmenu nasledovala pieseň zo spomínaného albumu X ( Multiply ), Tenerife Sea . Po typickej romantike nasledovala svetová premiéra skladby One Life. Má sa objaviť vo filme Yesterday, ktorý by sa mal v kinách objaviť na konci roka.

Najväčšiu zábavu Angličan odštartoval hitmi Galway Girl, I see Fire, Thinking Out Loud, Photograph, či piesňou všetkých zamilovaných Perfect.

K týmto hitom pridal ešte novinku Blow, na ktorej ho do podporili Bruno Mars a Chris Stapleton. Koncert zakončil starším hitom Sing z albumu X. Potom zišiel z pódia, no diváci ho skandovaním privolali späť. To už mal oblečený český futbalový dres. V ňom pridal megaúspešný hit Shape Of You a staršiu pieseň z roku 2010 You need Me, I don t need you. 

Po tejto piesni sa koncert skončil a 80- tisícový dav sa pobral na autobusy a metro. Rýchlemu prechodu pomohla polícia, ktorá uzavrela okolité ulice pre autá. Podľa informácií hlavných organizátorov navštívilo oba koncerty ( nedeľa a pondelok spolu 150-tisíc ľudí. Koncerty Eda Sheerana tak patria k najväčším v histórií Českej republiky. Som rád, že som mohol byť ich súčasťou.

zdroj videí Filip Pamula

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  190
  •  | 
  • Páči sa:  978x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu