reklama

Mám či nemám ? Alebo ako sa posudzuje sociálne štipendium v tomto štáte

Pred časom som na univerzite žiadal o sociálne štipendium. To mi však z nepochopiteľných dôvod nebolo priznané. Vopred sa ospravedlňujem čitateľom, ale budem trochu osobnejší.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Priznanie sociálneho štipendia môže byť hotová veda. Podmienky pre získanie štipendia sú často dané len v rovine tabuliek a teórie. Prax však často býva iná. 

Tvorcovia týchto tabuliek si neuvedomujú, že posudzovanie by malo byť pri každom žiadateľovi individuálne. Pri žiadosti o štipendium sa posudzuje príjem rodiny. Nik si však neuvedomuje výšku nákladov, ktoré musím vynaložiť , aby som mohol študovať. 

Cesta z Prešova a späť nás stojí 250€ mesačne. V našej finančnej situácií táto položka predstavuje značnú sumu . Ďalej musíme platiť inkasné poplatky a splácať veci za dom, ktorý sme si prerobili, pretože som na vozíku a chcem mať lepší život Uvedomujem si, že toto nemusí ľudí zaujímať, ale pri posudzovaní žiadosti by sa mali pozrieť aj na rodinné zázemie posudzovanej osoby. Niekedy môže človeku pomôcť aj malá suma.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnoho ľudí si myslí, že ak človek poberá Invalidný dôchodok, tak sa má veľmi dobre. S poberaním dôchodku však prichádza do života i zodpovednosť a výdavky. Po ich zaplatení človeku mnohokrát na účte neostane ani len 50 €. V budúcnosti by som si rád našiel prácu .a pomohol tak rodine, keď už odmieta pomôcť niekto iný.

Opäť sa teda potvrdilo staré známe. Zákony na Slovensku sú len teoretické a nie praktické. 

Týmto článkom som chcel poukázať na to, aby sa ku každému žiadateľovi o štipendium pristupovalo individuálne. Aj malá suma môže pomôcť, len treba chcieť. 

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  190
  •  | 
  • Páči sa:  977x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu