reklama

Aké je to žiť s vozíčkarom ?

Túto otázku si určite kladie mnoho ľudí. Práve preto sa ju vám v tomto článku pokúsim zodpovedať. K napísaniu tohto článku ma viedlo hneď niekoľko udalostí, ktoré sa udiali v mojom živote za posledné roky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Som mladý chalan plný energie a entuziazmu. Pomaly som prišiel do veku, keď by som už chcel mať partnerku. Je to však trochu zložitejšie. Od narodenia som na vozíku. K môjmu hendikepu, žiaľ patria aj predsudky. Napriek nim sa snažím ostať pozitívny a verím, že sa niekto raz nájde. Niekto taký, kto ma bude brať aj s mojim štvorkolesovým priateľom.

Veľa ľudí mi hovorilo „ Nájdi si niekoho seberovného. Bude to lepšie.“ Nad touto vetou som sa často zamýšľal, viem však, že by som sa o takúto partnerku, vzhľadom na môj hendikep nedokázal fyzicky postarať, a to by ma vnútorne ničilo. Som citlivý človek a veľa vecí vnímam intenzívnejšie než ostatní. Sám seba považujem za naivného idealistu, ktorý chce len zažiť lásku a byť šťastný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Taktiež som sa stretol s názorom, že žiadna žena by nechcela žiť s vozíčkarom. Áno, viem, že manipulácia so mnou je zložitejšia. Treba ma prezliekať, kŕmiť a prekladať a mnoho vecí sa tak pre partnerku stáva zložitejšími. Myslím si však, že ak pre to bude mať cit a spôsob, bude ma milovať aj s hendikepom. Obrovskou výhodou mojej diagnózy ( detská mozgová obrna ) v mojom prípade je možnosť mať zdravé deti. Opäť si uvedomujem, že starostlivosť o dieťa a o mňa súčasne by bola problematická. Viem, že by som svojej žene dokázal pomôcť s výchovou dieťaťa a taktiež by som dokázal zabezpečiť rodinu finančne. Uvedomujem si tiež, že v dnešnej dobe je nájsť takýto typ ženy veľmi náročné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako každý človek, aj ja využívam sociálne siete. Na jednej som už strašne dlho a zažil som tam veľa zlého. Nadávky, šikanu a aj ohováranie . Stále však naivne dúfam, že tam niekoho s dobrým srdcom nájdem.

Mám elektrický vozík a veľmi rád na ňom jazdím. Chcem sa socializovať a preto občas zájdem do mesta. Stala sa mi však jedna nepekná vec. Spadla mi fľaša na pitie a oslovil som asi tridsať ľudí. Poprosil som ich, či by mi ju nezdvihli. Nik však nebol ochotný a tak som musel volať bratovi aby mi pomohol. Táto príhoda ma veľmi ranila, pretože aj ja som iba človek a nemôžem sa sám zohnúť. Podobne je to aj s prezliekaním prekladaním a ostatnými vecami. Viem veľa ľudí sa toho bojí ale časom si na to určite zvyknete. Nebojte sa pomáhať a milovať, je to to najkrajšie čo urobíte. Aj my s hendikepom sme ľudia, ktorí si to zaslúžia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Týmto článkom som chcel vyjadriť to, že niekedy nie je dobré tvoriť si úsudok o človeku s hendikepom len na základe toho, že horšie chodí, sedí na vozíku alebo je slepý. Nikdy neviete, aký poklad sa môže skrývať v človeku s hendikepom.

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  190
  •  | 
  • Páči sa:  981x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu