reklama

Dni mesta Spišská Nová Ves

Na konci augusta sa už tradične konajú dni nášho mesta. Rovnako sa koná aj trh tradičných  V tomto článku vám opíšem ich priebeh.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Remeslá a dni mesta už tradične patria k obyvateľom nášho mesta. Vystavovatelia z celého Slovenska na nich prezentujú svoje výrobky. Návštevník si môže kúpiť napríklad tašky, oblečenie drevené sochy, syry a mnoho iného. Celá Letná ulica tak patrila občanom mesta a predávajúcim. K výrobkom patrí aj jedlo ako langoše, podplamenníky či klobásy. 

Remeslá obohatil i bohatý kultúrny program. V priestoroch pred divadlom bolo pódium, na ktorom sa vystriedali rôzne divadelné predstavenia a hudobné skupiny. Ku kultúre patrí aj história. Každý jeden ročník tohto podujatia sa nesie v duchu stredoveku V tábore templárov si mohli deti i dospelí vychutnať pohľad zbrane a život vojaka, zastrieľať z luku či zapožičať oblečenie. Prístup do tohto tábora bol bezproblémový pre vozíčkara, horšie to už bolo so staršími ľuďmi o barle.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento rok si pripomíname sté výročie vzniku Československa. Pri tejto príležitosti si miestne divadlo pripravilo inscenáciu Hľa, tvoja matka. Príbeh sa dotýka matky Milana Rastislava Štefánika. Tá istý čas žila práve u nás v Spišskej Novej Vsi. 

Prvý deň kultúrne ukončila známa slovenská speváčka Zuzana Smatanová. Výhľad na pódium som mal dobrý, kedže sa mi podarilo vystihnúť dobré miesto. Koncert som si užil. Mám veľmi rád a podporujem slovenskú hudobnú scénu.

Nasledujúci deň začal historickým sprievodom. Na čele išla skupina historického šermu. Za nimi žongléri a klauni spoločné s primátorom, ktorý bol taktiež dobovo oblečený. Po ukončení sprievodu nasledovala šermiarska šou. Kultúrny program ukončil koncert skupiny Peter Bič Project. Túto kapelu mám rád, no sklamalo ma, že nehrali takmer vôbec v slovenčine. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dni mesta som absolvoval na mechanickom vozíku, keďže v meste bolo veľa ľudí. Bolo možné, že do niekoho vrazím. Už teraz sa však teším na jazdu na v uliciach.

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  190
  •  | 
  • Páči sa:  977x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu