reklama

Veľká Británia-výlet

V uplynulom týždni som sa vybral na výlet za sesternicou do Anglicka. Môj otec ešte nevidel Londýn, takže sme mu splnili sen. Samozrejme nezabudnem ani na svet bez bariér.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Výlet v Spojenom Kráľovstve trval takmer týždeň. Leteli sme z Popradu na Luton. Mal som prioritný nástup. Dokonca sa nám podarilo sedieť všetkým trom ( ja, mamka a otec ) vedľa seba, čo bola výhoda,pretože potrebujem stálu starostlivosť. Let prebehol bez problémov. Hneď po ňom prišlo k lietadlu špeciálne auto, ktoré sa zdvihlo až k lietadlu a vsunuli ma doň priamo z lietadla. Tento minibus dorazil až k letovej hale. V nej si nás už vyzdvihla sesternica.

Na druhý deň sme šli do Londýna. Z ich mesta trvala cesta autobusom a vlakom niečo vyše hodiny. V každom autobuse bola plošina, po ktorej som vyšiel. Nastupoval som ako prvý. Po príchode na stanicu mi do nízkopodlážneho vlaku taktiež dali plošinu. Po príchode späť do miesta bydliska mi zabudli dať k vlaku plošinu,keďže na stanici v Londýne im zabudli nahlásiť cestu vozíčkara. Pracovníčka stanice sa nám hlboko ospravedlňovala. Ako prvú atrakciu v Londýne sme využili Londýnske Oko. Do kabíny som šiel prednostne ako prvý. Opäť mi vysunuli plošinu a ostatní si museli počkať. Rovnako to bolo aj pri výstupe, pracovníci zastavili Oko, aby som mohol bez problémov vystúpiť. Práve z neho máte väčšinu pamiatok ako na dlani. Ochotne som otcovi vysvetlil, kde sa čo nachádza. Londýn je pre mňa srdcová záležitosť a mám o ňom veľké množstvo informácií. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po prehliadke na Oku sme absolvovali plavbu loďou po Temži. Počas nej sme videli väčšinu mostov ako sú London Bridge, Westminister Bridge či Millenium Bridge, ale aj divadlo Globe a veľké hotely a firmy. Plavba lode trvala asi 45 minút. 

Na nasledujúci deň sme navštívili známy zámok Leeds Castle. Tento zámok je postavený na jazere a vedie k nemu nádherná záhrada s tisíckami kvetov. Počas svojej najväčšej slávy slúžil ako hradné sídlo pre rodinu Tudorovcov. V jeho areáli sa nachádza veľké množstvo husí a labutí. Posledná vlastníčka tohto zámku ich veľmi obľubovala. Vybrali sme sa n prehliadku tohto hradu. Prekvapilo ma, že prospekty boli v češtine. Zamestnanci hradu ma uprednostnili a vyviezol som sa po plošine dolu. Ostatné miestnosti, neprístupné pre vozík, som si pozrel na videu a preložil mamke. Neďaleko tejto budovy ma upútal stôl v občerstvení pre vozíčkarov. Nikdy predtým som nič podobné nevidel. Som milovníkom histórie a tento výlet mi dal veľmi veľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Viktor Pamula)

Deň na to nás sesternica vzala do mesta. Tvorili ho typické anglické domy z oranžových tehál. Sú úzke, na druhej strane však miera do výšky. Často majú aj dve až tri poschodia. Musím oceniť lacné a chutné potraviny. Taktiež vybrané obchody s oblečením majú pomerne nízke ceny.

Výlet som si veľmi užil a opäť raz som navštívil moju najobľúbenejšiu krajinu. Vrelo odporúčam navštíviť. 

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  184
  •  | 
  • Páči sa:  856x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu