reklama

Výlet do Českej Republiky

V uplynulom týždni som sa s mamkou a bratom vybral na výlet k našim bratom Čechom. Navštívili sme môjho bratanca, ktorý žije aj s rodinkou pri Brne. V tomto článku Vám opíšem zážitky, ktoré som prežil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Na výlet, ktorý trval celý týždeň sme sa vybrali autom. Cesta síce trvala päť hodín, no bola pohodlná. Rozhodli sme sa si ju spríjemniť trasou cez Oravu. Ešte nikdy sme nevideli Oravský hrad, takže sme to využili. Bol čas obeda a tak sme v Oravskom Podzámku zabili dve muchy jednuo ranou. Po obede sme náhodou natrafili na múzeum kočiarov. Fascinuje ma história, bol som tak za to veľmi rád. Nachádzali sa tam rôzne koče pre dvorné dámy i pánov. Koče poväčšine patrili uhorským panstvám. 

Po pozretí si múzea sme nasadli do auta a pokračovali smer Brno. Dorazili sme na miesto a zvítali sa s bratrancom a jeho rodinou. Popri debate sme sa aj dobre a chutne najedli. Bývajú neďaleko Brna v malej dedinke. Susedia sú prívetiví a priateľskí. Panuje tam rodinné prostredie. Boli sme unavení z cesty a tak sme sa po asi dvojhodinovej debate vybrali spať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nasledujúci deň sme sa rozhodli ísť na pracovisko bratranca.. Pracuje spolu s manželkou v laboratóriu Masarykovej Univerzity, kde skúma rakovinové bunky. Prístup do budovy bol bezproblémový. Je prerobená a do vchodu vedie nájazdová plošina. V trakte, kde pracuje je aj niekoľko veľkých výťahov. Po pozretí laboratória sme sa rozhodli ísť do campusu, je v ňom veľké obchodné centrum. Zamierili sme do kníhkupectva, kde som si kúpil knihu obľúbeného autora westernoviek. 

V nákupnom centre sme strávili s deťmi asi štyri hodiny. Boli veľmi milé a vôbec nechceli ísť domov. Po návrate domov sme zašli k splavu na pivo a ustatí sme zaľahli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deň na to sme vyrazili s deťmi do Šiklového Mlýna. Je to najväčšie westernové mestečko v Česku. Je spojené aj s kúpaliskom, čiže si tam užije celá rodina. Platil som len 90 Korún Českých a doprovod mal vstup zdarma. Pozrel som si mesto, banku zbrojára radnicu a mnoho iných vecí. Mám veľmi rád prostredie Divokého západu. Povozili sme sa všetci piati vláčikom. Veľmi som sa tešil, dokonca aj amfiteáter bol prístupný pre vozík. Užil som si predstavenie jazdcov na koňoch, kovbojoch s revolvermi, ženy s bičom a tak ďalej. Odchádzal som odtiaľ veľmi šťastný. Zaujímavosťou bolo, že takmer každý zamestnanec mestečka bol Slovák. Po nastúpení do auta sa strhla veľká búrka ( ešte že sme stihli nastúpiť. :) ) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V posledný deň výletu, teda v piatok sme sme sa vybrali do Olomouca, pozreli sme si tam krásne a bezbabariérové námestie s krásnym orlojom. Dali sme si kávu a vyrazili sme domov. Musím oceniť najmä bezbariérové vstupy do budov a električky.

V Česku sa mi vždy páčilo, najmä pre ústretovosť a ochotu ľudí. Vstupy som mal všade zadarmo alebo za polovičnú cenu. Radosť cestovať a zažiť niečo. Vrelo odporúčam aj Lednicko-Valtický areál, ktorý je tiež prístupný pre celé rodiny,ktorý je takmer bezbariérový.

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  190
  •  | 
  • Páči sa:  977x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu