reklama

Doprava na Slovensku a vo svete.

V tomto článku som sa rozhodol priblížiť dopravu na Slovensku. Či už ide o autobusovú alebo leteckú, je potrebné poukázať na problémy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Mám rád teplo a letné dni. V tom čase si môžem oddýchnuť od povinností a starostí. Keďže na Slovensku nemáme more, ktoré by mi mohlo pomôcť s pohybom, vyberieme sa k nemu. Osobne mám veľmi rád Bulharsko. Sú tam pomerne nízke ceny a príjemný ľudia. Taktiež sa nájdu miesta, kde je piesková pláž.

Bol som v Bulharsku a Grécku. Cestu do Bulharska sme absolvovali autobusom . Vstup do autobusu na diaľkové trasy je však zložitý . Preniesť ma do takého autobusu musia dvaja ľudia. Jeden ma chytí pod pazuchy a druhý za nohy. Musia postupovať opatrne, keďže schody sú vysoké a priestor medzi nimi je dosť úzky. Niekoľko krát sa aj nepríjemne buchnem. Cesta 36 hodín v autobuse tiež nie je nič ružové.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedenie na sedadle pre mňa nie je pohodlné. Mám rotáciu panvy a tak ma po niekoľkých hodinách jazdy začnú bolieť nohy. Čas si tak krátim sledovaním krajiny z okna alebo rozhovormi s rodinou a cestujúcimi .Na cestu autobusom je vždy dobré ak sa zíde dobrá partia. Ubehne to rýchlejšie a v autobuse je zábava. Dovolenka v Sozopole ( Bulharské letovisko ) bola veľmi dobrá, aj napriek čakaniu na letisku boľavým nohám a zadku :)

O niekoľko rokov neskôr som letel na dovolenku do Grécka. Let bol naplánovaný z Košíc. Z predchádzajúcej dovolenky som bol zvyknutý na zdvihacie auto, ktoré Vás dovedie až takmer do lietadla. Prekvapilo ma, keď pred nástupom do lietadla pracovník letiska zavolal sanitku. Nikomu nič nebolo a všetci sme boli zdraví. Tá po niekoľkých minútach prišla, záchranár z nej vytiahol pojazdnú stoličku. Posadil som sa na ňu a práve na nej ma vytiahli do lietadla. Bol som prekvapený a tak trošku aj sklamaný. Fascinovalo ma totiž, ako ma môže auto zdvihnúť až takmer do lietadla. Po prílete ma do destinácie ma opäť dali do auta s plošinou. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Grécko mám asi zo všetkých destinácií najradšej, Ľudia sú tam milí a pohostinní Obľubujem najmä malé pečené rybičky s citrónom a soľou. Hoci to bolo malé mestečko na ostrove Rodos, páčilo sa mi tam. Táto dovolenka bol akýsi rehabilitačný pobyt,keďže som bol v tom čase po operácií. More, plávanie a hodiny cvičenia mi pomohli a rana sa zacelila.

Mojim veľkým snom bolo vidieť hlavné mesto Anglicka Londýn. Veľmi ma fascinuje história Veľkej Británie. Najmä kráľovná Viktória a súčasná dynastia Windsor. Mám o tom doma niekoľko encyklopédií. Tento sen sa mi podarilo splniť v roku 2011. Mám v Londýne sesternicu, u ktorej sme bývali. Prešli sme sa po Tower Bridge, videli sme Buckingham Palace a veľa iných atrakcií. Bol som v siedmom nebi a mal som chuť bežať. Všetko tam bolo bariér dostal som sa na rôzne mosty, autobusy mali plošiny. Dokonca som mal prednosť pred mamičkou s kočíkom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úroveň bariér tam a tu sa nedá porovnať. Koncept odstránení sa začal ešte za Margaret Thatcherovej ( v úrade 1979- 1990 ) . Taktiež je veľký rozdiel v ľudskosti a ochote. Vôbec nemusíte vyberať preukaz ZŤPS a všade vás pustia.

Cítil som sa ako normálny človek s hendikepom, mal som pocit, že niekam patrím. Mal som niečo za polovicu, niečo zadarmo no aj tak som bol šťastný. Mali by sme si brať príklad z iných krajín ako uľahčovať život ľuďom navôkol.

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  184
  •  | 
  • Páči sa:  856x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu