reklama

Vozičkar a kultúra

Kultúrna situácia v našom meste ( Spišská Nová Ves ) ma už dlhšiu dobu hnevá. Z tohto dôvodu som sa rozhodol podeliť sa s vami o svoje pocity. Verím, že sa raz obrátia pozitívnym smerom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Osoby na invalidnom vozíku by mali byť súčasťou spoločnosti. K spoločenskému životu patria aj kultúrne podujatia. Práve kultúra ich môže robiť šťastnejšími. Vtedy nemusia myslieť na svoje trápenia a postihnutie.

V našom meste však radšej vozíčkár na takéto podujatie nejde. Dôvodom je fakt, že musí platiť za lístok plnú sumu. Z môjho pohľadu je to nepochopiteľné, pretože sedí na vlastnom vozíku a nie na stoličke. Zúčastnil som sa na podujatiach v iných mestách a nikde som neplatil a ak, tak len polovičnú sumu. Je pravdou, že vozík zaberie miesto, ale aj osoba na ňom chce predsa kultúrne žiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do nášho mesta mála zavítať veľká hudobná osobnosť. Na tento koncert som chcel ísť. Zaujímalo ma či budem musieť platiť opäť plnú sumu. Odpoveď znela áno. Neprekvapila ma, pretože s týmto problémom sa v našom meste sa stretávam už dlhú dobu. Myslím si, že chyba je v samotnom kultúrnom centre. Za povinnosťou platiť vstupné pre zdravotne znevýhodnené osoby je pre nich len vidina zárobku.

Týmto článkom by som chcel upozorniť na to, že aj vozíčkari chcú byť vnímaní ako ľudia. Aj oni chcú byť súčasťou diania v našom meste. Stačilo by len trocha ľudskosti a logického myslenia, pretože záujemcovia o podujatie pôjdu radšej do iného mesta. Prečo iné mestá vedia ústretovo dať zľavu alebo možnosť ísť zadarmo na akékoľvek podujatie, ale naše nie ? Pre mňa je to nepochopiteľné. Snáď si to niekto raz uvedomí.

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  184
  •  | 
  • Páči sa:  856x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu