reklama

Kúsok histórie- výlet do Starej Ľubovne.

Už odmalička ma fascinovala história. Práve z tohto dôvodu sme sa počas minulého  leta vybrali do skanzenu v Starej Ľubovni spojenej s prehliadkou neďalekého vojenského múzea.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)


Už odmalička ma fascinovala história. Práve z tohto dôvodu sme sa počas minulého leta vybrali do skanzenu v Starej Ľubovni. Už na začiatku prehliadky som bol negatívne prekvapený, keďže som musel platiť plné vstupné. Taktiež mi chýbal odborný výklad ku každej historickej budove.
Namiesto výkladu nám dali len mapku budov. Terén bol však hrboľatý a obtiažny. Na veľa miestach muselo s tlačením môjho vozíka preto pomôcť viacero ľudí. Pre mňa ako človeka, ktorý sedí na vozíku to bolo nanajvýš nepohodlné. Musel som si viackrát nájsť vhodnejšiu polohu na sedenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Do mnoho budov som sa aj tak nedostal. K väčšine dvier viedli schody alebo vysoký prah.
Práve preto platenie plného vstupného nechápem. Napríklad v neďalekej Českej Republike osoba s ťažkým zdravotným postihnutím a ani sprievodca vstupné neplatia alebo platia polovičnú sumu.

Hneď vedľa sa nachádza múzeum Michala Stranka. Michal Strank bol rodákom zo Starej Ľubovne. Bol vojakom americkej armády a so skupinou ostatných spolubojovníkov vystúpil počas druhej svetovej vojny na Iwojimu. 
Pri vstupe do múzea stál mladý chlapec.Po predchádzajúcich skúsenostiach s terénom som sa opýtal či je terén vodný pre vozíčkara. Na základe kladnej odpovede som si kúpil vstupné v plnej výške.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opak bol však pavdou. Terén tohto objektu bol kamienkový. Schválne som sa preto pokladníka spýtal či sa dostanem všade. Odpoveď znela „áno“. Nedostal som však takmer nikde. Všetky exponáty boli totiž umiestnené na kamienkovom teréne.

Celkovo preto hodnotím tento výlet ako veľké sklamanie. Myslím, si že aj hendikepovaným ľudom má byť umožnené aby žili kultúrny život. Mala by sa zmeniť bezbariérovosť a prístup. Taktiež by som rád uvítal zmenu ľudského prístupu. Umožnite nám to. Veď aj my sme ľudia.

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  184
  •  | 
  • Páči sa:  856x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu