reklama

(Bez)bariérová Spišská Nová Ves- časť 2

Bývam v Spišskej Novej Vsi a mojím životným spoločníkom je invalidný vozík. K životu vozičkára je potrebné prispôsobené a upravené bezbariérové prostredie. Preto som sa rozhodol tieto problémy v mojom meste opísať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V tejto časti môjho seriálu by som rád opísal športoviská v mojom rodnom meste. Dôvod je prostý. Mám rád šport a najviac futbal. Futbalový štadión navštevujem každý víkend. Areál futbalového štadióna má oválny tvar. Tento ovál je zhotovený z betónu. Na tento ovál vedú betónové schody. Ovál aj schody sú však vo veľmi zlom stave . 

Na tribúnu vedú taktiež rovnaké schody. Vstup na tribúnu s vozíčkarom je tak problematický. V súčasnosti sa však plánuje rekonštrukcia.Pevne verím, že jej súčasťou bude aj riešenie bezbariérového prístupu. Práve ten by uľahčil ľudom s hendikepom prístup na spomenutý štadión. Tento komfort určite zlepší ich športový zážitok. S otázkou ohľadom budúceho riešenia bezbariérovosti som sa obrátil na zástupcov mesta Spišská Nová Ves. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším športoviskom je mestské letné kúpalisko. Na kúpalisku som bol ešte ako malý chlapec. Vtedy som bol ešte ľahký a rodičia ma dokázali preniesť z deky do bazéna. V súčasnosti to už však už nie je možné. Som už starší a ťažší. Cestu do bazéna sťažujú aj prechodové bazéniky, ktoré majú vysoké obrubníky. Cez ne nie je možný vstup vozíčkara do bazéna. Kúpalisko nedisponuje ani špeciálnou stoličkou. Práve táto stolička by umožnila hendikepovaným schladenie vo vode alebo možnosť zaplávať si. Nie každý zdravotne postihnutý totiž nie je schopný plávať. Mesto v tejto problematike značne zaostáva. Rozhodol som to preto riešiť a mestu som adresoval otázku ohľadom tejto problematiky. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozitívom však je športová hala, ktorá nedávno prešla rekonštrukciou. Do tejto haly vedie nájazdová rampa. Vozíčkari si tak môžu bez problémov užiť športový zážitok.

Verím,že aj hendikepovaní občania môjho rodného mesta sa v budúcnosti dočkajú skultúrnenia športového života v našom meste.

Vyjadrenie riaditeľa Správy telovýchovných zariadení Spišská Nová Ves, Ing. Jána Magdoška : Áno, rekonštrukcia futbalového štadióna zahŕňa i takéto požiadavky. 
Zatiaľ s modernizáciou kúpaliska neuvažujeme. No v navrhnutej projektovej dokumentácii sa na kúpalisku počíta s oddychovou zónou, kde sa uvažuje so sprístupnením aj pre hendikepovaných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z tohto vyjadrenia vyplýva že mesto sa v oblasti športu posunie. No na druhej sa vstup do bazénov nebude riešiť ani v budúcnosti. Na kultúrne kúpanie hendikepovaných si tak budeme musieť počkať. 

Viktor Pamula

Viktor Pamula

Bloger 
  • Počet článkov:  190
  •  | 
  • Páči sa:  977x

Som mladý človek a aktivista. Vo svojom živote mám však od narodenia niečo s čím sa nezaobídem. Som na invalidnom vozíku. V tomto blogu by som rád poukázal na problémy, s ktorými sa stretávam. Sú to problémy s bariérami ľudskými ale aj materiálnymi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu